Friday 2 December 2011

ThEY ArE EverY+H!nG ~!

assalamualaikum...

dah hampir dua minggu kot school holiday kan?
cuti nih rase rindu gillerr kt kengkawan aku yang selalu duk menggilllerrr ngan aku.. ape lar yang diorang tengah buat mase ni ek? tiddo dah kot n maybe masih ada yang ngah on9 fb.. wuhuuuuuuu.. 
sejak cuti nih aq tidur lewat jew memanjang.. dah tidur pun lewat mesty la bangun lewat.. tapi tak der lah sampai kol satu dua petang.. heheehehehe..


malam ni rase cam teringat balik bila first time masuk sekolah menengah. jumpA kawan baru yang gillerr-gillerr. pada mase tuh boleyh gaduh pulak ngan classmate.. gaduh ngan budak kelas sebelah. cam rindu giller time dulu-dulu. rase cam semalam jer semua tuh berlaku. cepat giller mase berlalu. now, how i miss them so much... :')


okea, malam ni kita flash back kei?


2009
mase first time aku melangkah masuk SMIP or SEKOLAH MENENGAH ISMAIL PETRA.. aku duk lam kelas 1 ibnu sina.. at the time, ade seorang jer kawanaku dari sekolah yang sama ngan aku. dan dia pulak duk kelas 1 al-farabi. so, aku memang tak de kawan. dan datang lah pada mase yang same alien dari planet mne entah... duk kat depan aku.. name budak tu ialah  NOOR ALIA QISTINA. the first girlfriend aku kat smip nih. okei, dua tiga hari lepas tuh datang pulak seekor labi-labi dari sungai mane entah duk di sebelah alien a.k.a alia tadi.. and she is now my second girlfriend in smip..name dia WAN NOR ADRIANA. she said just call her ABY.. at the same time ade lar classmate kami mula x puas hati ngan si aby nih.. tapi kami tak kisah pun..  bile dah alien n labi nih bergabung maka cerialah hidup aq. coz diorang suke sangat melalut terutama si alien lh.. dia kan makhluk asing. okei, then next girlfriend aku ialah NUR NADIA. tapi tak lama pun dia duk kat smip. lam bulan 5,dia off to smk dato' ahmad maher. sambung citer tadi, lepas tu aq dapat seorang lagi GIRLFRIEND iaitu NUR ATIQAH. mase form dia nih budak nerd, *sorry lah ngato ko mum,kah* tapi sekunk nih dah tak nerd lagi.. heheehe.. 
sampai bulan 9 kot, tu jer bestfriends aku. sebab pada mase tuh lam kelas aku nih hidup berpuak-puak. ada puak WAN NUR HAMIZAH n ada puak  WAN NUR ADRIANA. huhuhu..  ermm.. lepas tuh semua dah berbeik.. maybe lepas raye kut. huhuhu.. lme kan kitorang gaduh? tapi xpe dulu memang kitorang gaduh dan masam muka tapi sekunk nih dah kamcing lak. sehati sejiwa. huuhuu... aku ingat lagi mase AIDA HAZLEEN hantar surat minta maaf. aku simpan lagi surat tuh. masa tuh kami tak berbaik ngan mija lagi.. hehehehe. so, kami pun berbaik lah ngan medai.. lepas tuh kami ada gak gaduh ngan budak 1 al-khazin, puak TENGKU NUR QISTINA. huhu. aku x engat sebab kenape. tapi aku masih ingat time aby,aku,alia n tikah minta nak bergambar ngan diorang sebab mase tuh qistina baru lepas menyanyi lagu mase pesta ko 2009. hehehe.. nakal kan kitorang? lepas tu, aby cakap tahun depan,2010 dia nak pindah sekolah. nak pergi sekolah tanjung mas. aku memang sedih sebab kehilangan seorang bestfriend. tapi nak buat camner kan. so, form 2 n 3 dia school kat smk tanjung mas.


2010
alia n tikah masih lagi menggila seperti biasa. aku lak duk kelas 2 ibnu hayyan. alia n tikah,dapat duk sekelas 2 al-khazin. mija n medai lak duk sekelas gak 2 ibnu sina. so, aku jer lar xde kawan lam kelas tu. mase form 2 ni lah aku kenal n kamcing ngan NIK NUR FATIN AMIERA,FATIMA AZZAHRA,NUR AINA,NURUL SHAZIRA,SITI NUR ATIQAH, FARAH DIYANA. ngan mektem ng tima aku x haw camner ley kamcing. dahlah diorang nih puak qistina tahun lepas. huhuhu. tapi tahun nih jadi bestfriend pulak. tapi tak pe lah. aku sayang diorang ngat-ngat. pada mase yang sama mija n medai rapat ngan SITI NUR SYAMILA n qistina. mila nih pun asalnye group ngan qistina gak. so, aku,alia,tikah,mija,medai pun secara rasminya jadi bestfriend qistina,mila,fatin,tima. hahhaha.. tak sangka langsung mase form 1 dulu musuh naik form 2 jadi bestfriend. woohoo.. tahun nih aku ada gaduh ngan seorang classmate nih nama dia AZLINI. wah, mulut dia, memang terrbaikkkkkk lah.. memang mase nih aku benci tahap cipan kat dia. :P terlalu banyak benda yang terjadi pada tahun nih yang aku x dapat lupakan. malas nak cerita. kasi pendek suda.. :)


2011
okei tahun nih kitorang PMR. aku dapat duk sekelas ngan tima,mektem,aina,ira,zira,mirah. alia masih lagi sekelas ngan tikah 3 ak sekali ngan mila.. mija pulak duk kelas 3 af. aida lak kelas 3ab sekali ngan qesz. tahun nih kawan-kawan aku bertambah lagi dengan adanya syaza,alia syafiqa,iqa n ten tyrah. 
okei hubungan aku dengan kengkawan lam kelas 3ih pun baik. sebab aku dah berbaik ngan lini. dia duk belakang aku. hubungan kami sekelas pun dah macam satu family dah. i love them so much. start ngan mctem,time,aina,ira,gra,farah,mirah,shazira,lini,anis,mekna,ika,syaza,anis amira aqila,ainur,polly,aiman,usop,syawa,acik,syahir,adham,syahin,shazwan,faiz.  rindu sep mum semo..
entah nape aku rase cam tak nak berpisah ngan dioarang. nak diorang jugak yang jadi classmate aku tahun depan tapi mesti ada yang nak bertukar sekolah kan?humm.. sedihhhhhhh ! form 3 tahun yang paling stress sebab aku nak PMR.. banyak gak perkara yang tak sepatutnya berlaku pada tahun nih.  aku ringkas kan ajer..


alia syafiqa,syaza,iqa,alia ,tikah, tima n ten tyrah>>> memori duk dalei hotel kat melako tuh memy xkei lupo lah. gano alia syafika duk nari tepi dinding sebab niru peksa nari. pah gano alia syafiqa gomo mekya sapa tetido mekya. gano tikah jadi mok andan duk nyolek iqa jadi pow yana shamsudin. ph syaza duk wak kubey rambut dio tuh. memey aku ingat ur.. :) mum rugi x g.. lu dop gak mum hop bobok sekali. hehheehe.. miss u olls..


mektem,aina,tima,mekya,tikah,mija,medai,qees,mila>>> sep mum jange wak x ingat lah maso sep kito suko sekali.mkea sekali,triok sekali, duk oyap perase maso kito sedih,, jnge lupo des.. aq saye gillo saem pow sep mum. saem hop x mementing kei diri. nati ado maso sep kitoo tubik lepak des.. umah mija xpo dowh.. wak kubey tepung situ.. hahha. pah men gitar situ..hahahha.. ph g wak nyemok umah aida. g makei megi.. tgop wayang dalei gelap.. sedaq tuh wes.. huhuhuh..


aby>>> by, mum ingat lagih dop maso mum soh wak wasiat v ko f**z.. hahahaha. hop aq ng mekya jd saksi tuh? ado lagih ng aq,by. huhuhu. rindu wes, maso mum ng mekya duk bobok ng cikgu poji.. rindu gilo. ph mum klu nk tunggu mum tepom gak, maso nk pekso jh lh mum tepom pom. hahhaha.. nk tnyo soaley spot. hahhaha.. xpo2.. aq xkisoh aslkea mum ingat jugop. 




<<<FRIENDSHIP>>>



letih wes aku naip banyop2 ginih. k lah, ngantuk suda.. gud night + morning.. taataataa

p/s: kenangan bersamamu sahabat sememang nya amat manis. 
       tuh jah hop aku mampu tulih sebab aku letih gilo dowh nih.. xcekak dowh nok tulis klu nk tuliS so-so gak ! ;) hop laen-laen tuh aku xdey nak mention sorey-sorey. tenkiu so much sebab jadi saem aku. tanpa sep mum hidup aku mungkin tidak seceria bersamA sep mum... LOVE YOU THEM MUCH !!!
kamshamida :)

No comments:

Post a Comment