Monday 12 November 2012

F.U.T.U.R.E :)




assalamualaikum.. J
Hi? How your day today? Great or not?
Last night I thought about my future. what I want to be? it is so hard to choose and make decision what is the best for me.
Actually what brings up me to think about this is when I’m read  on  Mieja’s blog.
Yes! Who is me for the next 7 or 8 year? 



 Ermm. aku tahu setiap orang memang ada cita-cita masing right? Tapi cita-cita tu akan sentiasa berubah mengikut umur dan tahap pemikiran. Dulu aku nak jadi lawyer. Nak sangat. Mungkin aku terlalu banyak bercakap and paling penting aku suka bangkang orang. Hehehe. Masa tu aku tak fikir panjang pun pasal bidang ni. Yang aku gaji mahal der.. wink wink * $.$* hahaha. Biasalah duit kan penting untuk hidup zaman ni.  Masa tu aku form 1. Tak terfikir lagi betapa berat nya tugas ak jadi seorang lawyer ni. Haha. Tapi lama-kelamaan minat aku tu beransur hilang kot. Entahlah. Mungkin aku tak sesuai kot.
Next, naik form 3. Cita-cita aku dah bertukar nak jadi engineer. Tapi lawyer tu masih ada lagi dalam hati aku walaupun sikit. Tapi bila naik form 4, hehehe. Secara automatic lawyer tuh dah terkubur. Huhu. Sekarang aku nak jadi engineer electrical plak. Huhu. Electrical? Why I choose electrical? Jawapan dia I don’t know. Hahaha. Tapi tu sementara jerr. Masa awal tahun form 4 kot.. coz masa form 4 aku amik subjek tambahan iaitu prinsip akaun. Walaupun result akaun aku HANCUSSSS berkecai.. tapi ada la jugak dalam hati aku ni nak jadi akauntan. Hehehe.
Lepas tuh aku jadi pembimbing rakan sebaya (PRS). Lagi la aku kene mendalami pasal kerjaya-kerjaya ni. So, entahlah sekarang ni aku nak jadi lecturer lak. aku rase ni yang terbaik and sesuai ngan aku kot. Buad mase nil ah. Lagipon lecturer ni banyak kelebihan dia. And yang paling penting  banyak masa. Hahaha. Aku ni kan pemalas. Kalau boleh aku nak duduk je kat rumah goyang kaki. Hahha.. nak layan keluarga je.. *cehhh. Galokk nk berkeluarga doh* hahaha. Tapi aku fikir gak. Takkan lah aku tak bekerja kot. Cehhhh..
And now I decided to be a lecturer. Huhu. Harap ni yang terbaikk lah.. /(^.^)/






                                                      NieyaNieyah




kamshamida :)

No comments:

Post a Comment